خدمات آزمایشگاهی

  آزمایشگاه شرکت برنز با بروزآوری تجهیزات و سیستم مدیریت کیفیت خود در سال 1393 وارد عرصه جدیدی از فعالیت های حرفه ای خود شد. در این سال آزمایشگاه برنز تجهیزات آزمایش …
ادامه مطلب

آزمون ارزیابی استحکام داشبورد در برابر انفجار ایربگ

آزمون ارزیابی استحکام داشبورد در برابر انفجار ایربگ آزمایشگاه گروه صنعتی برنز با تکیه بر تجهیزات پیشرفته و به روزی که در زمینه تصویربرداری  سرعت بالا دارد، می تواند عملکرد  ایربگ را تحت شرایط استاتیک و  با کیفیتی بالا (800K/4000 fps) تست و نتایج را ثبت و ضبط نماید. تصاویر ضبط شده تحت این شرایط امکان بررسی دقیق رفتار مجموعه داشبورد(ایربگ سرنشین) و  مجموعه غربیلک فرمان(ایربگ راننده) را حین باز شدن ایربگ فراهم می آورد، چرا که تنش و تکانه حاصل از باز شدن ایربگ، مجموعه داشبورد و یا غربیلک فرمان را تحت تاثیر قرار داده و حتی در  برخی موارد منجر به پرتاب ذرات ناشی از گسیختگی و حتی شکستگی های خطرناک می گردد که برای جان سرنشین و یا راننده تهدید آفرین است. آزمایشگاه گروه صنعتی برنز با استفاده از چمبرهای محیطی که در اختیار دارد قادر است مجموعه جلو داشبورد خودرو را برحسب استاندارد کاری در دمای منفی 35، مثبت 85 و 23 درجه سلسیوس در حالت نو و پس از پیرسازی محیطی و خورشیدی و حتی در حالت نصب شده بر روی نیم تنه خودرو آماده سازی کرده و آزمایش مذکور را با استفاده از تجهیز آزمون ایربگ شرکت HuDe آلمان منطبق با آخرین فناوری های دنیا در زمینه این آزمون انجام و گزارش نماید.  این شرکت یکی از نام آشناترین شرکت های تولیدکننده تجهیزات آزمایشگاهی فوق ایمنی در جهان بوده که تولیدات خود را به کلیه نقاط جهان صادر کرده و تاییدیه های بین المللی متعددی دارد. دوربین هایی که آزمایشگاه شرکت برنز برای فیلم برداری سرعت بالای این تست بکار می برد ساخت یکی از معتبرترین و معروف ترین شرکت های دنیا در ژاپن با نام PHOTRON است که امکانات بی شماری را برای تحقیقات و مطالعات متفرقه خودرویی و  غیرخودرویی فراهم کرده است. فضای تخصصی انجام این آزمون در ایران بی نظیر و در نوع خود در منطقه انگشت شماره است. اتاق کنترل فوق آکوستیک این تست امکان تماشای بی دغدغه آزمون و ثبت و ضبط بی نقص رفتار مجموعه مونتاژی را به بهترین وجه فراهم می سازد.ویدئو انفجار ایربگ آزمایش آنفجار ایربگ فیلم انفجار ایربگ ایران خودرو و سایپا ایران خودرو و سایپا ایران خودرو و سایپا ایران خودرو و سایپا ایران خودرو و سایپا ایران خودرو و سایپا دوربین اسلوموشن تکنولوژی هود آلمان کیسه هوا کیسه هوا ترکیدن کیسه هوای 206 آزمایش انفجار ایربگ
ادامه مطلب

آزمون مقاومت حرارتی در برابر نور خورشید عاری از پرتوهای فرابنفش

آزمون سان لایت برنز تست سان لایت برنز آزمایش سان لایت برنز شبیه ساز نور خورشید برنز هدف از انجام آزمون فوق شبیه سازی شرایط حرارتی و تشعشعی نور خورشید بر روی نمونه های پلاستیکی داخلی و خارجی خودرو است. قطعات پلاستیکی داخل خودرو مثل داشبورد، رودری ها، کنسول و ... و قطعات خارجی مثل سپر، زه ها، قاب آینه ها و ... در طول روز به طور کامل یا جزئی در برابر تابش نور خورشید قرار دارند. شرایط مذکور برای قطعات داخلی خودور به علت پدیده اثر گلخانه ای در خودروی دربسته به خاطر محفظه شیشه ای اتاقک سرنشین به مراتب سخت تر است و دمای ایجاد شده خصوصاً در روزهای صاف و گرم تابستان علی الخصوص در مناطق گرم و خشک کویری ایران بسیار بالاتر است. تحت چنین شرایط دمایی در داخل خودرو که گاهی دما درآن به 120 درجه سلسیوس نیز می رسد، رفتار قطعه پلاستیکی داخلی اهمیت پیدا می کند چرا که این قطعات از جنس ترموپلاستیک(گرمانرم) بوده و در دماهای بالا صلبیت قطعه را دستخوش تغییر می سازند. این امر باعث می شود گذشته از تغییرشکل در ظاهر قطعه؛ اثرات سوختگی، براقیت، تعرق و ... روی نمونه پلاستیکی در معرض نور خورشید ظاهر گردد و در برخی از موارد نیز محصولاتی مثل دستگیره های دربازکن، دستگیره درب جعبه داشبورد و ... عملکرد خود را از دست می دهند. با این تفاسیر جایز است تولید کننده قطعات پلاستیکی و لاستیکی داخل و خارج خودرو با انجام آزمون مذکور اولاً مواد تولیدی قطعات خود را تحت کنترل داشته باشد، ثانیاً از استحکام طراحی و ساخت آنها با انجام این آزمون اطمینان حاص نماید.
ادامه مطلب

آزمون عرق دست

آزمون عرق دست آزمایشگاه شرکت برنز آزمایش عرق دست آزمایشگاه شرکت برنز تست عرق دست آزمایشگاه گروه صنعتی برنز آزمون عرق دست تاثیرات عرق بدن انسان را بر قطعات تزیینی داخل خودرو نشان می دهد. تصور کنید حین استفاده از خودرو و تماس دست با داشبورد چه اثرات و تغییراتی بر این قطغه پلیمری به جا می ماند ،این آزمون تحت استاندارد D471025 در شرایط دمایی و زمانی خاص به بررسی این اثرات می پردازد. کابین نور دستگاهی پرکاربرد می باشد که یکی از مهم ترین آن ها نشان دادن تاثیرات عرق اسیدی و بازی بر قطعات تزیینی داخل خودرو است. به وسیله این کابین و نورپردازی های مختلف آن از جمله …,UV,Daylightکه در اختیار گروه تحقیقاتی گروه برنز قرار می دهد می توان تغیر رنگ انواع نمونه های (قطعات پلیمری، منسوجات با روکش پلاستیکی، ورق های پلاستیک، روکش های تزیینی) تحت آزمون را مشاهده کرد. تغیر رنگ نمونه تحت آزمون و پارچه های مرجع (اسیدی و بازی) توسط مقیاس خاکستری (Gray Scale) اندازه گیری و گزارش می شود .پارچه مرجع آغشته به عرق اسیدی (ACIDIC) پارچه مرجع آغشته به عرق بازی (BASIC) نمونه (شیت) تحت آزمون عرق اسیدی (ACIDIC SWEAT) عرق بازی (BASIC SWEAT) کابین نور پایه فیلیپ فلاپ : قابلیت چرخش در هر زاویه به مقدار مشخص GRAY SCALE STAINING  مقیاس خاکستری لکه پذیری GRAY SCALE CHANGING COLOR مقیاس خاکستری تغییر رنگ
ادامه مطلب

آزمون HDT (دمای تغییر شکل حرارتی)

آزمون HDT انحراف از گرما تست HDT آنحراف از گرما آزمایش HDT انحراف از گرما مواد پلیمری پلاستیکی وود استاک این دستگاه برای اندازه گیری دمای تغییر شکل  پلاستیک ها تحت بار استفاده می شود که براساس استانداردهای ASTM D648 و ISO75 طراحی شده است. با این دستگاه می توان رفتار پلاستیک ها را وقتی که تحت شرایط کاربردی نهایی مثل افزایش دما و اعمال بار فیزیکی قرار می گیرند پیش بینی نمود و برای تقویت و یا تثبیت آن اقداماتی تعریف کرد. این دستگاه حمام روغنی دارد که دمای آن به طور یکنواخت و با سرعت مشخص حین آزمون افزایش می یابد و این امر باعث می شود تا نمونه پلاستیکی استاندارد تهیه شده که با توجه به مقدار ضخامت و عرض خود تحت بار فیزیکی مشخص(وزنه) قرار گرفته دچار تغییر شکل گردد. ما در این آزمایش به دنبال تعیین دمایی هستیم که این نمونه پلاستیکی در آن به حد نصاب تغییرشکل حرارتی خود می رسد. این حدنصاب تغییرشکل را استاندارد آزمایش تعیین می کند که آن هم بستگی به ابعاد نمونه آزمایشی دارد. به عنوان مثال خودروی خود را تصور نمایید که در یک ظهر گرم تابستان داخل کوچه پارک شده و از قضا یک بسته کتاب را روی طاقچه عقب آن جاگذاشته اید. وقتی که بار دیگر به سراغ بسته خود می روید امیدواریم اولین چیزی که توجهتان را جلب می کند فرورفتگی طاقچه و تغییرشکل آن نباشد. ما با این دستگاه برای جلوگیری از بروز چنین عیوبی آزمایش HDT را انجام می دهیم.
ادامه مطلب

قرار ملاقات

[contact-form-7 404 "Not Found"]